Ja, självklart. Boka en visning av våra festlokaler via brollop@bergendal.se, restaurang@bergendal.se eller 08-444 51 50
Nej, vi arrangerar endast hela koncept där mat, dryck och festlokalen inkluderas.
I lokalhyran ingår tiden 15:00-01:00. I priset ingår även personal, städning, möblering, dukning mm.
Ja, ni kan välja att förlänga lokalhyran från 01:00 maximalt 03:00 på natten mot en kostnad. Samma gäller innan kl. 15:00, då kan ni förlänga till maximalt 13:00 mot en kostnad.
Ja, vi erbjuder vigsel på plats om man bokar något av våra vigselpaket. Läs mer här
Det ingår inga blommor eller dekorationer utan det ombesörjes, placeras och hanteras av er som kund. Vi kan rekommendera bra florister i närområdet som är vana att arbeta i Bergendals lokaler.
Ja, vi anpassar den meny som ni valt för de som anmält specialkost eller allergi. Ni behöver meddela oss minst 20 dagar innan arrangemangets start om det finns allergier eller specialkost i sällskapet.
3 planeringsmöten á 40 minuter ingår kostnadsfritt. Det går att boka in fler möten mot en kostnad på 850 kr per påbörjad timme.
Det är okej inom ramen för lokalhyran. De ska alltså sättas upp och plockas ned inom den tidsramen. Dekorationerna får inte göra åverkan på möbler, inredning, väggar, tak, golv, fönster, snickerier eller naturen.
Nej, vi tillåter inte riskastning pga detta utgör en fara för fågellivet på området.
Nej, vi tillåter inget av ovanstående på vårt område.
Självklart! Vi hjälper gärna till med detta.
Nej, det ingår inte bröllopstårta utan det bokar ni själva och får levererad till Bergendal. Vi kan hjälpa till med serveringen av denna mot en serveringskostnad på 45 kr per person. Då ingår allt som krävs för serveringen av tårtan samt personal som hjälper till.
Det går att boka till Storbilds TV samt ljud och mikrofoner enligt gällande prislista, fråga oss för mer information.
Tidigast kl. 15:00, önskas tidigare incheckning kostar detta extra och bokas med receptionen.
Senast kl. 11:00, önskas senare utcheckning kostar detta extra och bokas med receptionen.
Mellan kl. 07:30-10:00
Ni kan välja att ha fri bar och då debiteras allt efter åtgång och enligt gällande prislista.
Ja, vi kan anpassa utifrån era önskemål om vad som ska debiteras er huvudnota och vad gästerna ska betala för själva.
Ja, det går bra att betala med kort eller swish. Vi hanterar inte kontanter.
När bokningen är bekräftad och avtalet är signerat så ska bokningsavgiften på 20 000 kr betalas inom 14 dagar (återbetalas ej vid eventuell avbokning).
Därefter ska 80 % av bokningsvärdet, med avdrag för bokningsavgiften, betalas senast 4 veckor innan arrangemangets start.
En slutfaktura skickas på resterande belopp med 10 dagars betalningsvillkor efter avslutat arrangemang.
Avbokningar för delar eller hela arrangemanget
Avbokningar får ske utan kostnad fram till 8 veckor innan arrangemanget startdatum. Därefter fram till 4 veckor innan arrangemanget så debiteras alla avbokningar med 75% av värdet. Avbokningar som sker senare än 4 veckor innan ankomstdatum debiteras med 100% av värdet.
Avbokningar av enstaka gäster
Avbokningar av enstaka gäster kan göras utan kostnad fram till 4 veckor innan arrangemangets startdatum. Dock max. 2 personer. Avbokningar därefter fram till 2 veckor innan arrangemanget startdatum debiteras med 50% av värdet. Därefter fram till samma dag som startdatumet så debiteras avbokningar med 100% av värdet.
I restaurangen kan ni välja mellan att ha vår standardmöblering (fråga oss!) eller ett klassiskt E-bord till middagen med max. 114 personer. Vi kan även hyra in runda bord för kunds räkning och då tar vi även ut en kostnad för ommöblering av restaurangen. I Sturebaren och foajén som inkluderas i lokalhyran så gäller endast standardmöblering. Pga. arbetsmiljöskäl så möbleras inte Sturebaren och foajén om, undantaget ett område (förbestämt av Bergendal) där vi ordnar ett dansgolv.
I stora herrgårdsmatsalen kan ni välja mellan att ha ett klassiskt E-bord + 2 runda bord för max. 74 personer, långbord eller runda bord. I övriga ytor i herrgården som inkluderas i lokalhyran så gäller endast standardmöblering. Pga. arbetsmiljöskäl så möbleras inte herrgården om.